1 advent!

Idag är det 1 advent :D..Vad mysigt...=)...Nu är hela familjen sjuk, alla är superförkylda..fy vad tråkigt :(...Sen kommer arbetaren och snickrar upp väggen i morgon med...hmm..Får väl ta å gå en sväng till svärmor, så arbetaren får lite lugn och ro kanske :P..

Återkommer med mer skrivelser imorgon tror jag! Nu väntar sängen här..KRAM!

Lördag idag!

Äntligen är det dehlg..Blir allt som det ska så är det dags för ullared i morgon..Har sett fram emot detta väldigt länge nu, men det är bara det att nästan alla här hemma är krassliga..Så vi får se hur alla mår och så imorgon..Så man vet ju lite mer då..Bara så surt att det ska bli så här just nu!

På måndag kommer en arbetare hit och ska snickra upp en väg, så det blir till att måla och ev tapetsera halva resten av veckan! YEAAAY!..Älskar att pyssla och måla..så ser fram emot veckan..plus att man får ett till rum att inreda...det känns grejjjt!

KRam på er alla!

Äntligen helg.. :D

Äntligen fredag :D..Hääärligt med helg allså!

Idag kl 08.00 ringde hemtelefonen, jag trodde fan inte det var sant :P..Jag var svintrött..och för första gången denna veckan så tog jag lite sovmorgon, båda barnen sov ju också..Barnen börjar bli förkylda så minstingen har inte sovit så bra inatt..Så det kändes skönt att få gå upp lite senare..Men då blir man väckt av hemtelefonen..Vanligtsvis så brukar jag ju gå upp 06.40 ungefär..så hade varit vaken i vanliga fall..men nåväl..får sova lite mer i morgon istället..hehe!!

På söndag är det ullared :D..Ska bli så skönt att åka iväg bara jag och sambon..vi har ju inte varit helt barnfria sen minstingen kom, och vi har inte hittat på något tillsammans bara han och jag..så nu ska vi få åka iväg bara vi två, ro om oss själva, äta gott, kolla i affärer i lugn och ro..Bara få vara *längtar*...Hoppas inte barnen blir mer sjuka..För då kanske vi får ställa in allt :( *lissen*..

Hoppas ni får en trevlig helg!

KRam

Love breeds suicide

En låt som jag älskar! Bara skär i hjärtat när jag lyssnar på den :D..Tack Anthony J för att du gjorde denna vackra cover! Puss på dig!




Tänker på dig!

Det går inte en dag utan att jag tänker på dig.  Kommer aldrig att glömma dig, du finns där i mitt hjärta..
Den dagen som du dog, så dog en del av mitt hjärta också.. Älskar dig min fina bror.. Du skulle fyllt 18 år detta året, tänk vad fort åren går..Man hänger knappt med längre..speciellt inte sen man själv fick barn..Då går ju tiden ännu fortare..Önskar att jag skulle fått fler år tillsammans med dig,fått se dig växa upp..Önskar så mycket..



Smått och gott!

Såg bonde söker fru igår, avsnittet var ju så sött..speciellt sött var det när man såg lite Looove mellan wille och Peter..Man blir ju så glad för deras skull! Sweet :D..

Idag har jag som vanligt gått 5 km! Härligt att promenera lite :D..Min syster var här på sin lunch och hälsade på mig också..Alltid trevligt med lite sällskap :):)..

Ska framkalla kort också, som vanligt är jag alltid ute i sista sekunden innan jul..Det är ju så typiskt! Ska ju skicka iväg julkort på barnen till halva släkten med ett kort på barnen..Men nu har jag försökt ta 1000 kort på barnen tillsammans, min sambo har med försökt..Är det inte den ena om tjurar så är det den andra, haha! Men nu får vi ta det bästa av alla dom korten, så får släkten ta det som det är, haha!!

Funderar på att ta detta som julkort, det funkar väl?



Det är ju inte speciellt julaktigt, men huvudsaken är väl att dom får ett kort på barnen :P..hehe!!


I morgon kommer mamma på besök och ska äta lunch här..ska göra en grekisk sallad med Tzatsiki tänkte jag! :D..Lyxa till det lite! Är ju kul att få lite sällskap till middagen :) <3


Glaed!

Jag såg att det var ett par st som tittat in på bloggen *glad*..jag vore glad om ett par st kommenterade lite med :P.. Idag är det bonde söker fru :P..Spännande :D:D.. Återkommer ikväll med mer skrivelser ..puss haj!

musik är livet..

Fick en länk av min vän Krille, mycket bra låt..




Miss you



Saknar min bästa vän  :)

ahaa..

Nått har hänt med våra kanaler allså :(..kanal 1,2,4 och ett gäng till kanaler funkar inte..WHATTAHELL! Om det inte funkar tills i morgon blir jag så sur, är ju bonde söker fru då..måååste ju se det :P..Annrs får jag kolla på det genom kanal 4.se men det ärju inte samma sak ju!


Idag har jag varit och storhandlat med familjen, shiit vad det tar på krafterna..Man är helt slut nu :P..Hehe! Men det är skönt när det är gjort i alla fall..Idag så åkte dottern pulka till förskolan, och lite på eftermiddagen, här i stan har det kommit en del snö :)..Så hon var världens lyckligaste unge idag * lycklig*..Är så underbart att se henne lycklig, värmer i hjärtat big time!

Annars så har det väl inte hänt mest här hemma, det vanliga typ! :D..



Varit korthårig också, haha! Inget jag saknar direkt :P


The channel..

Godkväll gott folx!

Här sitter man och väntar på CSI..Så små segar lite framför datorn nu ;)..Har gått 5 km idag,gjort ischoklad och städat och haft mig :D..Det måste ju också göras..

Lyssnar på paradise Lost, det finns väldigt många bra låtar med dom, men en låt är mig väldigt varm om hjärtat <3






En till gammal bild på mig :)

Ensam mamma söker..

Jaha nu har sista avsnittet av ensam mamma söker varit. Det var som jag trodde Johanna+Alex , Nina+Micke , Anette+Rickard.

Jag fattar inte hur många gånger man fick höra detta eviga tjat om barn från Nina, men det kan ju vara ihop klippt lite hur som helst..Det vet man ju inte..Men GUD vad tjatigt..En flicka som ska heta Nova,ett hus, och jag vet inte vad..SHEIISSE!


Mange magen, Kryckan och Peter hittar nog sin kärlek snart..Jag tror dom kommer att ha vääldigt mycket tjejer efter sig nu..Det måste ju vara världens bästa annonställe, på tv lixom.. Dom kommer ju bara att kunna välja och vraka bland brudarna! All lycka till er :D


Enligt tv3 så får man reda på vem som är singel nu, fast i morgon..men shiit! Orka vänta ett helt dygn på att få veta det..Det måste ju vara Johanna eller Nina..Det tippar jag ju på..Skulle bli väldigt chockad om det var Anette som blivit singel..Men det känns mer som att det är Johanna som blivit singel, det hade ju varit nån brejjjk där innan, så vem vet..kanske en brejjjk till? vad vet jag?


Jag vet vad jag ska göra på söndagarna nu..JO kolla på bingolotto,Ja så länge det inte erbjuds något bättre på tv, får det bli Bingolotto..Men undra vad det är som ersätter ensam mamma söker? Har ettsvagt minne av att det kan vara BONES..Är det de så är jag på det igen!



aja dags att Nana kudden!




Gammal bild på mig, när jag hade liten annan hårfärg haha!

wipeout

Sista avsnittet av ensam mamma söker idag, räknar timmarna nu :D..

Såg igår att det ska börja ett nytt program på kanal 5, wipeout! Fan jag vill också!! Synd att man såg det för sent, annars hade jag skickat en ansökan..Hade ju varit häftigt...Det som är mindre häftigt det är ju kriminaliteten och alla galningar där nere..Men håller man sig bara till det säkra så borde det ju inte hända något! :P

Får väl ansöka till nästa år istället :)

Lite blandade bilder, LOL ;D

hehe jag trodde aldrig att jag skulle lägga in fler bilder, men here we go again..




Min f.d iller Bagheera..





Min Chinchilla Nutte Napolion, när han levde..






Min fd katt Sheena the punkizz







Sen har vi min fd hund OZZY







Min mage dagen innan min son föddes..




Min mage 4 månader efter förlossningen..Tack vare hård träning och motion.




En ganska så nyfödd plutt..Känns som evigheter sen..




Har varit mörkhårig också :)

Ensam mamma söker!


I morgon är det ensam mamma söker, sista avsnittet omg!
Vad ska jag sen göra på söndagskvällarna? Spela bingolotto?

Nina väljer Micke
Anette Väljer Rickard
Johanna väljer Alex

Det är vad jag tror..återstår att se! Jag trodde hela tiden att Rickard skulle flytta till Västervik, men det verkar som att Anettes familj ska flytta till Rickard..så förmodligen har han sagt upp lägneheten och köpt något nytt som alla ska bo i..SCHPännande!

Jag vill att tv3 ska införa ensam pappa söker..KOM igen TV3!!

Idol Anna åkte ut!

Såg på idol igår, och Anna åkte ut..Kom lite som en chock, trodde hon skulle vara kvar längre än så..I början när jag såg uttagningen till Idol så tyckte jag att denna tjejen var riktigt bra, väldigt speciell röst..Mycket unik..Men nu när man sett henne på fredagarna, så har det nästan blivit för mycket, nästan tjatigt med hennes röst :P..(förlåt Anna) Men hon är fortfarande unik, och har en egen röst.
 Men jag tycker faktiskt att Johan kunde åkt ut före henne trots allt! För hon var 1000 gånger bättre än han..Så därför blev jag chockad att hon åkte ut före honom..

Men samma sak var det ju förra veckan, varför åkte Robin ut lixom? Han var ju min favorit, så himla duktig kille! Nu sitter jag och hejar på Kevin eller Alice..Får hoppas att dom två får stå i globen!

Nästa vecka hoppas jag att Johan åker ut (förlåt) men det låter inte så värst bra på fredagarna..Du behöver nog några år till på dig för att bli bättre..Du är ju inte så gammal..Du har många år på dig att utveckla din röst!


Lussekatter..

Äntligen är det fredag igen! Är så fruktansvärt härligt med helg! Har varit och handlat med kidsen och lite sånt idag!
Har fortsatt dagen med att baka lite lussekatter, ska bli gott till kaffet senare idag! Ikväll blir det nog Idol, och sådär..Något ska man väl roa sig med en fredagskväll? :D



En andra chans..

Jag har tänkt så mycket dom senaste dagarna, på att ge människor en andra chans..Jag menar det är ju inte så mycket att ge, en andra chans..

Jag brukar oftast ge människor en till chans, visst kan jag vara lite tjurig ett tag om jag tjaffsat med någon eller så..Men det brukar gå över ganska så snabbt..Senast jag var osams med någon så var det med en nära anhörig och vi var osams i 9 månader..Men det var näst intill oförlåtligt det personen sa och gjorde, går inte in på detaljer eller så..Men jag väntade på att personen skulle ringa upp mig och be om ursäkt, och det tog 9 månader innan personen gjorde det..

Under dessa 9 månader så saknade jag personen nått så grymt mycket, tänkte på personen var och varannan dag, men jag tänkte verkligen inte svälja stoltheten och be om ursäkt för något som inte jag hade gjort..

Sen finns det saker människor gör som är absolut oförlåtliga, och då kan jag inte se mellan fingrarna och bara förlåta..Då finns det ingen andra chans, då blir det att vi får gå åt motsatt håll helt enkelt.. Vissa saker som människor gör visar ju bara att man inte ska vara vänner, att man inte passar helt enkelt..

Jag funderar på att starta en anonym blogg bara för att få skriva av mig lite..Det är inte det att jag skäms eller så över vissa saker, men jag vill inte att alla människor ska veta vad jag har i bagaget helt enkelt..

Jag och mitt liv har fått en andra chans..TACK som fan för det!

Överfall och galningar..

Läste i Tidningen idag, nu är det ytterligare en kvinna som blivit överfallen i denna stad! Igår vid ungefär 17.00 tiden så blev en medelålderskvinna rånad på sin väska ungefär 300 meter ifrån där jag bor! SCARY!

Sen har det varit andra överfall omkring där jag bor också på unga kvinnor, då män som varit ute efter att våldta..Det har inte dessa män lyckats med som tur är, för dom har blivit skrämda av att kvinnorna skrikit! Jag trodde det var samma gärningsman på överfallen när det gäller dom unga kvinnorna, men det är det inte! Hur sjukt är inte det? Flera galningar lösa i denna stad!

Jag vet att man ska undvika vissa ställen i denna stan nattetid, man ska gå där det är mycket liv och rörelse..Men nu ska man tydligen gå på nålar även efter kl 16.00 när mörkret börjat falla?!?

Oftast när jag har varit ute på krogen, då har jag alltid gått hem mitt i natten..När man har lite alkohol i kroppen så är man inte så rädd..Om jag skulle vara lite smårädd så kan jag alltid ta upp mobilen och slå en pling till min syster som brukar hålla sig uppe, och på så sätt få "sällskap" på vägen hem..Men är jag nykter så är jag lite mer rädd och så och undviker vissa platser!

Ska man inte kunna gå ut längre efter att det blivit mörkt? Vad har dom galningarna för rätt, att få mig att känna mig så illa till mods när jag är ute och går? Dom ska inte bestämma över mig inte, jag ska inte behöva gå omkring och vara osäker och rädd. Nu ska jag minsann ta och fylla min väska med lite saker som gör mig lite tryggare, överfallslarm och pepparburk..Helst av allt skulle jag velat ha elpistol och kunna självförsvar.. Jag skulle fan vilja ge dom galningarna en smäll på käften!


Bonde söker Fru, eller Man!

Idag är det bonde söker fru, så det ska jag minsann kolla på :)..Har ju en favorit där, haha! Wille..haha! söt kille :) Är spännande att se hur det går för alla bönder, vilka dom som får åka hem och allt det där, aldrig kul att skicka hem någon för bönderna, speciellt svårt verkar det vara för Hanna (enligt vad man läste på expressen)..Sen är det spännande att se varför Wille blev ledsen och grät också!


Jag såg Ensam mamma söker nu i söndags också,det finns alltid mycket att säga om det programmet.. Det känns som att det är Rickar som Anette väljer, det har man ju trott nu ett x antal veckor. Speciellt eftersom man har sett att Rickard har lagt ut sin lya på försäljning, man anar att en flytt är ganska nära..Troligtsvis till Västervik, hehe!

Ska Nina välja Micke eller Peter? Nja det blir spännande!..Tror det lutar åt Micke, speciellt efter att Micke frågade om Nina skulle sova över vid ett tidigare program. Hur roligt hade Peter tillsammans med Ninas mamma egentligen, enligt vad man fick se så pusslade dom, och hade bara pusslet som samtalsämnen. Men man vet ju inte vad som händer när kameran slocknar.Vem vet?

Johanna, ska hon välja Alex eller Andreas? Båda killarna verkar vara bra killar..Hon har haft mycket Looove med Alex, men inget med Andreas, kanske blir det något spännande på Johannas och Andreas dejt? Men det jag tror är ju att Johanna väljer Alex..Men det återstår att se på Söndag!


Nu börjar Bonde! I´ll BE BACK!

En sockerbagare..

Ja man kan tro att jag gått och blivit bagare,haha ;P..Men det är bara så att jag älskar att laga mat och att baka diverse sötsliskiga saker.. Igår bakade jag choklad muffins med glasyr på :)



Gott ;)

Sen gjorde jag en pepparkaksdeg som skulle stå i kylskåpet ett dygn och mumma till sig :)



Blir nog något av det här också ;)..



Fått dit lite pepparkakor på plåten!




Hälften av pepparkakorna..Blev totalt 100 st skulle jag tänka mig..Undra om det verkligen äts upp
..hehe! Får nog ge bort lite också :P





Skulle skriva mitt namn med glasyr, hur bra gick det då? hahah!!


I helgen blir det lussekatter som ska göras..GÖTT!

Lite texter!

Lite texter som jag skrivit, vad och vem dom handlar om säger jag inte.

Ni får helt enkelt använda eran fantasi.

It was long time since you left me
And I couldent loose you Touch
Something made me Wonder
Why I missed you so much  
Did I miss your beutiful eyes?
Or was It your heart.
Something took place
When we where Apart
I Cant forget the past
I have no regretts at all
Was something ment to be?
Or was it nothing at all?

----------------------------------------

Om bara vinden vänder kanske din kärlek lyser för mig
Om jag tar en dag i sänder får jag då höra jag älskar dig?


Åh jag älskar dig, kan du förstå?
Hur kan du då låta mig vänta här då?
Jag har väntat så länge för att höra ett svar
Du är min längtan dag efter dag.




Vill ni lära känna mig?

För att dom som läser min blogg ska lära känna mig bättre, så ska jag berätta lite om mig själv..

Jag är en snäll och go tjej på 24 år som är väldigt glad och sprallig. Jag bor i småland tillsammans med min sambo och med våra 2 barn. Min äldsta är 2 år, och minstingen 5 månader!  Jag fick mitt första barn när jag var 22 år och det var den lyckligaste stunden i hela mitt liv. Mina barn är mitt allt, och jag älskar dom så fruktansvärt mycket. Går inte att föklara med ord. Mitt liv blev helt, och jag kände att mitt liv blev fulländat när jag fick mina barn. Ska sätta in en bild på kidzen, men det kommer nog bli det enda..Eftersom jag är rädd för att lägga ut bilder på mina barn..Ja jag vet att jag är en fjant, men det skiter jag i! Den som vill se mer bilder från mitt liv, bara säg till så får ni lösen till min bilddagbok!



Jag har alltid varit rädd att bli fööör personlig i min blogg, men om jag inte är lite personlig så kan ingen få en rättvis uppfattning om mig!

Så här har ni mig, den mystiska kvinnan som har massor av mer information och hemligheter i bagaget, meeeeen det kanske vi får starta en ny anonym blogg för, för att skriva ut de innersta tankarna! Funderar på att skriva en bok, en självbiografi..Fast under täckmantel..haha!




Helgen!

Denna helgen har varit mycket bra! Skönt med helg..Men nu är det måndag i morgon igen :/..Men det betyder en hel vecka med motion, och det gillar vi!

Kollar på ensam mamma söker, börjar dra ihop sig! Vad ska man göra sen när det är slut? Vad ska man då kolla på, på söndagarna? En fråga jag får ta ställning till senare!

Min syster skickade en massa länkar på msn idag, haha! Snacka om Nostalgi..Gammalt barnprogram man tittade på närman var liten...

Är det någon mer än jag som tittade på Pippi Pelikan?

Äntligen helg..Tjoheey!

Yeas nu är det änligen helg! Åh vad jag har längtat! Inte för att man ska göra något speciellt eller så, bara skönt att det är helg! Städade resten av lyan idag, tog sin lilla tid, men det var det värt! alltid skönt med nystädat!

Ikväll är det Idol! Spännande att se vem so ryker denna gång..Fattar inte varför jag ska vara så insatt i diverse såpor, men det är väl något som intresserar mig antagligen! Annars hade man aldrig suttit och kollat! Det som är det roligaste med hela Idol det är uttagningen! Fan vad många gånger man suttit hemma och garvat..Fast det var ju roligast dom första åren när folk inte gjorde sig till och lattjade så mycket, när dom verkligen trodde att dom kunde sjunga! Idol intresserar mig nog ganska mycket pga att jag själv älskar att sjunga, men jag skulle aldrig självmant söka till Idol..Tror jag i alla fall! Är väl inte världsbäst på att sjunga, men jag KAN i alla fall sjunga! hehe! Den som är nyfiken på min fina stämma kan lyssna på min cover som finns här lite längre ner på bloggen!

Ja nog om det!

Som ni som läser märker så skriver jag inte direkt personligt här i bloggen, men jag antar att den som är nyfiken ställer lite frågor..såå våga fråga!

Iq test =)

Åh kan jag vara mer smart än jag faktiskt trott?Jag fick bättre resultat än 72 % av populationen.



Vill du med göra testet?

http://www.illvet.se/htm/IQTest/sv/

Within temptation gothic christmas

Testa och se om jag kan få in denna lilla trudelutten!

vad har jag gjort?

Vad har jag gjort denna dagen? Jag har faktiskt städat köket lite grann och i morgon blir det dammsugning och torkning av golv i hela lyan! Man drar sig lite för det faktiskt, haha! Det är ju ändå 104 kvm och det är ganska så mycket att städa, hehe! Men när man väl börjat så brukar det gå av bara farten! Behövs verkligen att det blir lite städat nu!

Har även gått 5 km, och det var faktiskt riktigt skönt, slapp ju regnet i alla fall! Så det var perfekt väder att gå i :)..

Ikväll är det medium så det ska man kolla på, sen har jag fastnat för paradise hotell som går på tv400 runt kl 23.00 tiden..helt sjukt! Det är väl repriser som går, att man är tvungen att titta på det! Därför jag inte kan sova, för jag är helt inne i dom där avsnitten!


Nu ska jag dricka lite mer kaffe!

Ska testa att lägga in ett youtube klipp i nästa inlägg och se om det går :P


stäääda!

Idag orkade jag bara inte gå upp hehe! Snoozade till 09.00..Men fan vad trött man blir när man håller på så där! Vill så gärna gå ut och gå ett par km nu, ska nog ta och göra mig i ordning senare och ta varvet runt sjön ;)..Kanske kan göra det sen lite senare! Ta en eftermiddags runda! Måste ta tag i köket här hemma, plocka ur all disk ur maskinen, och sätta in den smutsiga disken..Blääh är bara lite smått zeeg idag! :P



Åren som har gått...

Tänk att lite musik kan ha sån inverkan på mitt liv..Har suttit nu och lyssnat en bra stund på Depeche Mode och jag kan verkligen säga att alla minnen från flera år tillbaka kom. Tänk när jag drog till göteborg och dansade på Romonight! Vilken härlig tid det var! Var underbart att se alla dessa människor dansa till sån härlig musik, man var i något lyckorus!
Nu var det många år sen sist, och tyvärr så har ju Romonigt lagt ner så nu får jag nöja mig med som finns. I denna stan finns det dock inte så många tänkbara ställen att gå till, det är ju inte direkt som i Göteborg. Här stänger det kl 02.00, och vid den tidpunkten har man ju precis kommit igång. Så sist sa jag och en polare att vi skulle åka till göteborg bara för att få dansa till kl 05.00 på morgonen. HAHA! Får väl se hur det blir med den resan.



Är helt galen i Within temptation just nu! Har lyssnat på dom i flera år, men nu är jag inne i en sån period =)




Hej och hå!

Idag har jag trotsat regnet igen! Gick mina 5 km som jag brukar försöka att göra 5 dagar i veckan..I alla fall så ofta jag har tid och ork! Funderar på att börja med någon mer träning, men jag et inte vad?
Det ska vara något som är roligt, så man inte tänker på att man faktiskt rör på sig och tränar..Någon sport kanske? Jag funderar allvarligt på i fall jag ska börja spela badminton någon kväll i veckan?
 
På lördag och söndag ska jag i alla fall cykla, blir någon mil! Var ett tag sen sist..Får väl passa på innan sön vräker ner och det blir glashalt!

Är så motiverad och jag har verkligen bestämt mig för att inte ge upp!



Nattugglan!

Jag har blivit värsta nattugglan på senaste tiden..Jag brukar alltid försöka lägga mig i sängen runt 22 tiden, sen ligger jag och kollar på tv tills jag "tuppar" av..Men på senaste tiden har jag fastnat för den ena serien efter den andra på kvällarna..Då tillåter jag mig inte riktigt att somna in, eftersom det oftast brukar vara spännande!

Sen så går jag upp tidigt varje morgon med, ställer alltid alarmet kl 06.40..men sen snoozar jag i 30 minuter eller något, eftersom jag är så sjukt trött på morgonen! Men man får väl skylla sig själv om man inte somnar förrens kl 00.30-01.30 på natten! Nu är det tid att vända tillbaka dygnet, så nu ska jag sätta på en trist kanal ikväll, så jag blir uttråkad och riktigt sömnig!


Godnatt folx!

*smack*

blommande..

Jag är verkligen så glad! Jag fattar inte att jag har designat hela min blogg på nästan egen hand genom att bara läsa beskrivningar på hur man gör! Äntligen så får man en blogg som ser ut som man vill ha det (Nästan i alla fall) *glad*

Usch det bara fotsätter att regna! Tycker inte om regn inte! Det är ju underbart när det är sol och klar himmel, jag längtar redan efter värmen! :P..Men snö har ju sin charm det med såklart, bara det inte är blaskig snö!

Julen börjar närma sig med skrämmande steg, och snart är det första advent! Shiit! Måste ju snart ta tag i planering av julklappar som ska inhandlas snarast!

Bjuder på en blommande härlig bild!


Åh det regnar här idag också :/

Idag är det regn igen :/..Usch man vill ju knappt gå ut när det är sånt väder :/..Men jag tänker trotsa vädret i vilket fall som helst och ge mig ut och gå ett par km idag! I need it!..Får bara se till att sätta på mig lite bättre ytterkläder, egentligen borde jag införskaffa mig ett par nya skor som tål vatten! För dom skorna jag har nu klarar verkligen inte av lite regn ;(..

Idag är det desperate Housewifes yeah! är verkligen addicted to desperate housewifes! hehe!


Later folx! Nu ska jag dricka upp mitt kaffe!

Storm idag!

Har precis tittat på CSI på 5:an,And I feel so SAD!Han skulle ju inte dö *Lip*

Har testat lite olika saker på bloggen med. Har fått in en liten musik spelare lite längre ner på sidan!En Cover made by me!Det är en Cover av in my rosarys låt Mirage.

Måste verkligen ge credits till http://www.designadinblogg.se/ för den hjälp jag har fått genom beskrivningarna där! Tanx!!

Vilken storm det har varit ute idag! Inte klokt! Det har blåst och regnat i ett. Trodde att hela fastigheten skulle flyga i luften ett tag, för det verkligen small och levde. När jag tittade ut genom fönstret då hade en liten del av väggen på fasaden blåst bort! OMG! Inte klokt ju! Ni som tittar in här, lämna gärna en kommentar :)..

slide show

Testar lite till!




Det blir en sommar...

Nu har ytterligare en dag gått, och i morgon är det måndag igen! Inte klokt vad helgen går fort... Man vill ju alltid att det ska vara helg lite längre!
 
Har tittat på ensam mamma söker idag igen..Usch jag kan säga att jag inte hade velat vara i samma sits som Mange magen var i..Känns ju nästan givet att Anette redan har valt Rickard..Sen var ju säkert mange mage helt ovetandes om natten som Rickard och Anette hade också, hade han vetat det så tror jag nog att han hade gett upp. Tror lätt att han hade skippat Turkiet resan i så fall. Hade jag varit i en liknande sits som han så hade jag inte följt med i alla fall.


Nina i ensam mamma söker hade ju inte ett så svårt val tycker inte jag i alla fall..Det är klart att det var jobbigt för henne att säga goodbye till Robban, men det var väl inte den ultimata killen för henne trots allt (om man tänker utifrån Nina) Sen så är det ju mycket prat om ett syskon till Stephanie osv, och om att Peter är för snäll osv. Men man vet aldrig hur man kommer vara mot sina barn innan man får barn. Man målar ju upp en massa si och så ska jag vara emot mina barn. Men det är inte alls säkert att det blir så som man målat upp det. *svammel igen*..Undra om någon hängde med i mina svängar?


Sen har vi Johanna i ensam mamma söker också! Tycker att hon verkar vara glad och pigg. Riktigt svårt val hade hon framför sig i alla fall. Alla 3 killarna var ju toppen. Ska bli spännande att se ifall det blir Alex eller Kryckan hon väljer. Men det återstår ju att se om typ 2 program eller nått. För mig spelar det ingen roll vem av killarna hon väljer, tycker dom passar bra för henne båda två ;)..


Det finns så mycket man kan skriva om detta program, så mycket som man tycker och tänker. Men man får inte glömma att man inte vet hälften av allt som händer och sker, vi tittare får ju inte se allt, och inte veta allt.


Nu är det nog dags för mig att hoppa i säng..Det är ju en ny dag i morgon..Måndag dessutom! Yehuu!


Spanks and Goodbye!


Farsdag idag!

Grattis alla pappor på farsdag =)




Idag blir det god söndagsmiddag, potatisgratäng med snitzel! Vad gott!Så snart är det middagsdags här, vilken sekund som helst! Uppdaterar lite senare!

Tycker du som jag..trallala!

Det var som jag trodde igår, Lars åkte ut! Det var ju inte direkt otippat efter alla skriverier i pressen senaste veckan. Tycker att det var bra att han åkte ut trots allt. Alla skriverier hit och dit, var inte till hans fördel i alla fall. Men det är en till person som gärna får åka ut nästa vecka. Den personen anser jag inte kunna sjunga. Men det är en stor favorit bland alla små tjejer och andra tjejer..Så han blir nog kvar länge trots allt. Man har väl olika smak och tycke helt enkelt!


Jag har fixat i ordning min blogg *stolt*..Trodde inte att jag hade det kunnandet, men jag är nog duktigare än jag inser själv. Envis också, ger mig inte i första taget..Vilket kan ge strålande resultat =)

Undra vad man ska syselsätta sig med ikväll, vet inte om det går något bra på tv, så kanske att det blir filmkväll..Nice nice!


Hoppas att er kväll och helg blir lyckad och bra!

Det ska vara gött å leva

Nu var middagen uppäten och jag är mätt och go :)




Ikväll blir det att man slappar framör Tv:n. Blir till att titta på Idol..Blir spännande att se vem som ryker denna veckan. Tror att Lars kan ligga lite illa till efter alla turer i pressen denna veckan. Snacka om freakshow! Är inte nått Idol freak själv, men det är väldigt roande att titta på efter all drama som har varit. Antingen så åker en tjej ut ikväll eller Lars..Tror att det är mest tjejer som tittar på idol och som röstar på killarna. Men det återstår ju att se.




Sweet Like Chocolate Boy

Yeas tog en bild på kakan igår när den redan blivit uppskuren och denvarit i kylskåpet ett tag..Som ner ser så har tyvärr hallonen runnit ut lite, attans! Hade varit kul om man hade haft färska hallon, men jag ska göra en sån kaka nästa sommar också och ha färsk frukt på..Gott skulle det bli minsann!




Igår såg jag medium också, fick äntligen se slutet! Var inte ett sånt slut som jag hade hoppats på, men det blir väl aldrig som man tänk

Go å glad!

Som ni märker har jag inte så många inlägg i bloggen än, men det kommer =)..

Skulle ju fotat kakan jag bakade idag, men självklart glömde jag ju det, haha! Men den var sjukt god i alla fall =) Nu har jag haft besök och det var mycket trevligt :)..Det är bra när man får besök ibland, för då får man det lite extra städat här hemma, och det är ju alltid välkommet..


Ikväll blir det medium på 4:an.. Verkligen bra! Men synd att det var "fortsättning följer" avsnitt förra veckan, man vill ju bara se klart slutet och veta vad som händer..Men den som väntar på något gott, väntar ALLTID för länge ;-)



ska strax få besök ;-)

Så det är bäst att fixa i ordning lite här hemma och kolla om den underbara choklad kakan stelnat i kylskåpet ;-)..Kanske lägger in en bild på kakan sen ;-)..


Första andra tredje..

Jag har så många miljoner bloggar, och miljoner sidor på internet som jag sitter vid, men ändå så tänkte jag att jag skulle ha en till blogg!En öppen blogg för en gångs skull. Har bara lösenordsbaserade bloggar ;-) som jag knappt sitter vid i alla fall,nåväl svammel ^^..


Jag kommer väl försöka att skriva här med jämna mellanrum om väder och vind,mat och bak?!? haha ;-)


Spanks and goodbye!

RSS 2.0