Det där med könen på barnen..

Jag har så mycket tankar och åsikter om ganska så mycket, men ändå så blir det inte att man får ut allting i bloggen..Oftast kommer de flesta tankarna när jag är ute och går eller när jag ska lägga mig. Tänker på en massa saker..Allt mellan himmel och jord!



 I detta ögonblick så tror jag att en person ligger på förlossningen och ska föda barn, ja en person som är en släkting till mig..Det är väldigt spännande nu vad det kan tänkas bli..En flicka eller pojk! Vad det blir spelar ingen större roll tycker jag, HUVUDSAKEN är ju att barnet är friskt och välmående.



Det har blivit lite av hysteri kring könen på bebisarna nu förtiden. Jag förstår om man tycker, tex att om man har 2 pojkar att det skulle vara roligt med en liten flicka, eller om det är tvärtom en liten pojk. Man kan säga att det skulle vara väldigt roligt att få nått av det..Men när man hela tiden pratar om det, och verkligen hoppas hoppas på ett av könen, då tycker jag det har gått till en överdrift. Anledningen som jag tror att jag reagerar på, det är att personerna som väntar barn som önskar sig tex en pojk får en flicka kanske blir besviken och ledsen över vad det blev för något, och att barnet kanske inte blir tillräckligt älskad bara för att det är "fel" kön. Jag har läst så väldigt mycket på vissa forum för föräldrar som väntar barn, och ibland blir man verkligen mörkrädd. Folk som skriver att de vill kolla upp könet på barnet för de vill veta vad det blir, så om det blir "fel" kön så kan de ha lite tid på sig att smälta det hela. Det viktigaste är inte vad det blir för kön, det absolut viktigaste är att barnet är friskt och välmående. Sen om man nu får en flicka eller en pojk, som man kanske vill, då är ju bara det en bonus.

Jag själv är väldigt glad för de 2 barnen jag har. Men det viktigaste för mig har inte varit könen, det viktigaste för mig det är att dom är friska och välmående och att de utvecklas som de ska och allt det där. Att jag nu fick en av varje sort, det är för mig en stor bonus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0